Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, October 24, 2011

Meer online uitgevers zien reclame-inkomsten stijgen

De grote meerderheid van de online uitgevers heeft dit jaar de inkomsten uit display-reclame kunnen opdrijven. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau eConsultancy. Daarbij wordt opgemerkt dat 73 procent van de online uitgevers gewag maakt van een stijging. Dat is een gevoelige stijging tegenover twee jaar geleden, toen slechts 53 procent gewag maakte van een inkomstengroei. Bovendien blijkt slechts 13 procent met een omzetdaling geconfronteerd te zijn, tegenover 27 procent twee jaar geleden.

Uit het onderzoek blijkt dat online reclame bij 26 procent van de uitgevers meer dan 91 procent van de totale omzet vertegenwoordigt. Slechts 18 procent haalt minder dan 10 procent van zijn omzet uit online reclame. Er wordt daarbij wel opgemerkt dat er een opmerkelijk verschil kan worden opgetekend tussen de Noord-Amerikaanse en Europese markt. In Noord-Amerika haalt 31 procent van de uitgevers meer dan 91 procent van zijn inkomsten uit online reclame. In Europa geldt dat slechts voor 18 procent van de uitgevers.

Daarentegen blijkt dat 23 procent van de Europese uitgevers minder dan 10 procent van zijn omzet uit online reclame haalt. In Noord-Amerika geldt dat slechts voor 14 procent van de uitgevers. Algemeen bekeken wordt 52 procent van de omzet met online reclame gerealiseerd. Uit het onderzoek blijkt verder dat inmiddels een kwart van de display-inventaris van de uitgevers wordt verkocht aan de hand van het zogenaamde real-time-bidding. In Noord-Amerika maakt 49 procent van de uitgevers gebruik van de technologie, tegenover 41 procent in Europa.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home