Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, October 11, 2011

Indiase luxemarkt groeit met 20 procent verder aan

De Indiase luxemarkt zal volgend jaar een groei kennen van 20 procent, te danken aan de grotere digitale interactie tussen retail en consument, de wereldwijde aanwezigheid van de sector en een groeiend merkbewustzijn bij de Indiase consument. Dat is de conclusie van een rapport van consulent A.T. Kearney. Opgemerkt wordt dat India wellicht gespaard zal blijven van de dreigende wereldwijde economische vertraging. Er wordt aan toegevoegd dat de bestedingen in de Indiase luxesector dan ook wellicht zullen blijven toenemen.

Ook dit jaar kende de Indiase luxemarkt volgens Kearney een groei met 20 procent tot 5,8 miljard dollar. In het rapport wordt opgemerkt dat juwelen, elektronica, auto's, restaurants en toerisme met een groei tussen 22 procent en 40 procent daarbij bovengemiddeld presteerden. De juwelensector liet een groei met 30 procent optekenen, dankzij de hogere prijzen die bij goud en juwelen konden worden gerealiseerd. Ook kledij, uurwerken en lichaamsverzorging lieten een recordgroei tussen 24 procent en 30 procent optekenen.

Alleen de vastgoedsector en de luxejachten bleven die jaar volgens Kearney achter op de groei. In het rapport wordt opgemerkt dat de luxesector zich niet beperkt tot de grote metropolen zoals Delhi, Mumbai en Bangalore, maar zich inmiddels heeft uitgebreid naar Chennai, Hyderabad en Pune. Ook ten noorden van Mumbai en Gurgaon zijn volgens Kearney belangrijke afzetmarkten ontstaan. Het gebrek aan geschikt personeel en infrastructuur blijven volgens het rapport de belangrijkste problemen voor de sector.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home