Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, October 18, 2011

Email belangrijkste mobiele activiteit voor televisie

Inmiddels combineert 40 procent van de eigenaars van smartphones en tablets het mobiele platform met televisie. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Nielsen. Daarbij wordt opgemerkt dat televisie door de gebruikers van mobiele platformen in eerste instantie gecombineerd wordt met email. Dat geldt volgens Nielsen zowel voor mannen als voor vrouwen. Wel blijken vrouwen meer actief te zijn met sociale netwerken, terwijl mannen meer sportuitslagen controleren.

Email haalt een score van 60 procent tijdens de televisieprogramma's en 59 procent tijdens de reclameblokken. In tweede instantie wordt gezocht naar ongerelateerde informatie, waarbij een score van 46 procent wordt opgetekend tijdens de programma's en 45 procent tijdens de reclameblokken. Het raadplegen van sociale netwerken volgt op een derde plaats met een score van 45 procent tijdens het programma en 42 procent tijdens de reclameblokken. Bij vrouwen loopt dat cijfer echter op tot ongeveer 48 procent, tegenover ongeveer 36 procent bij mannen.

Sportuitslagen halen een score van 30 procent, maar dat stijgt bij mannen tot 44 procent, tegenover 17 procent bij vrouwen. Met een score van 29 procent behoort informatie over het televisieprogramma tot de minst populaire activiteiten. Daarna volgen nog productinformatie over een reclame met 19 procent en het zoeken naar coupons en kortingen met 13 procent. De onderzoekers voeren verder aan dat multitasken bij ereaders daarentegen slechts een score van 14 procent haalt.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home