Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, October 17, 2011

Telecom moet meer oog hebben voor Aziatische markt

De wereldwijde aanbieders van telecom-services moeten hun inspanningen in de regio Asia-Pacific opdrijven. De regio biedt bijzonder grote mogelijkheden, maar daarvoor moeten wel investeringen worden gedaan. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Ovum. Er wordt daarbij opgemerkt dat de wereldwijde telecom-providers tijdens de tweede helft van vorig jaar in totaal voor 16,86 miljard dollar projecten aankondigden, maar slechts 3 procent daarvan was voorzien in de regio Asia-Pacific.

"De grote Amerikaanse en Europese service-providers hebben de nieuwe mogelijkheden in de regio Asia-Pacific ontdekt, maar hoewel ze in die gebieden hun eerste belangrijke contracten hebben afgesloten, hebben ze tot nu toe alleen maar de oppervlakte van de markt aangeraakt," voert David Molony, onderzoeker bij Ovum, aan. De lage penetratie in Asia-Pacific is volgens Molony te wijten aan de brede, diverse en gefragmenteerde samenstelling van de markt. Daardoor is het volgens Molony voor aanbieders moeilijk om continuïteit en kwaliteit aan te bieden.

"Klanten zijn gewend geraakt om met lokale en nationale aanbieders, die bovendien een grotere regelgevende bescherming genieten, te werken," stipt Molony nog aan. "Op uitzondering van Japan en Australië, heeft de sector in Asia-Pacific niet dezelfde groei gekend als in Noord-Amerika en West-Europa. Dat is echter aan het veranderen en er zal vanuit deze regio een bijzonder grote vraag groeien waar de wereldwijde providers kunnen op inspelen."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home