Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, October 17, 2011

Bijna 200 miljoen gezinnen met online televisie

De wereldwijde inkomsten van online televisie en video realiseerde vorig jaar een omzet van 3,48 miljard dollar. Over vijf jaar zal dat echter verder gestegen zijn tot 21,52 miljard dollar. Dat blijkt uit een rapport van het bureau Digital TV Research. Er wordt aan toegevoegd dat over vijf jaar 415 miljoen gezinnen gebruik zullen maken van online televisie en video. Vorig jaar hadden 177 miljoen gezinnen toegang tot online videocontent.

De onderzoekers stellen dat de Verenigde Staten de belangrijkste markt zullen blijven voor online televisie en video. Met een omzet van 1,8 miljard dollar vertegenwoordigden de Verenigde Staten vorig jaar 54 procent van de wereldwijd markt. Dat zal over vijf jaar echter teruggevallen zijn tot 36 procent. De Amerikaanse markt zal dan een waarde hebben van 7,7 miljard dollar. De waarde van de Chinese markt zal tijdens diezelfde periode echter van 50 miljoen dollar tot 1,3 miljard dollar uitgroeien.

Over vijf jaar zal Japan met een omzet van 1,7 miljard dollar nog steeds de tweede belangrijkste markt vormen. In Europa zal Duitsland marktleider zijn met een bedrag van 1,3 miljard dollar, gevolgd door Groot-Brittanniƫ (1,2 miljard dollar) en Italiƫ (799 miljoen dollar). Er wordt opgemerkt dat ook de inkomsten een andere structuur zullen kennen. Het aandeel van reclame zal terugvallen van 60 procent tot 45 procent, terwijl de inkomsten uit abonnementen en aanverwante diensten explosief zouden groeien.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home