Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, October 16, 2011

Zoekopdrachten tellen zelden meer dan vijf woorden

Ongeveer negen op tien zoekopdrachten bestaan uit maximaal vijf woorden. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Experian Hitwise. Er wordt aan toegevoegd dat ongeveer zeven op tien zoekopdrachten maximaal drie woorden omvatten. Op de eerste plaats staan zoekopdrachten uit één woord (26 procent), gevolgd door opdrachten met twee woorden (24 procent). Het kleinste aandeel vormen zoekopdrachten met zeven woorden (2 procent), gevolgd door opdrachten met acht woorden (3 procent).

Er wordt aan toegevoegd dat Google tijdens de maand september in de Verenigde Staten ongeveer 66 procent van alle uitgevoerde zoekopdrachten vertegenwoordigde. De combinatie Yahoo-Bing volgt op een tweede plaats met een aandeel van 28 procent, verdeeld over 15 procent voor Yahoo en 13 procent voor Bing. Er wordt aan toegevoegd dat de combinatie Yahoo-Bing tegenover de maand augustus met 3 procent achteruitging, waarbij Yahoo 4 procent daalde en Bing 2 procent achteruit ging.

De resterende zesenzestig zoekmachines vertegenwoordigen samen ongeveer 6 procent van alle zoekopdrachten in de Verenigde Staten. Er wordt opgemerkt dat Yahoo tijdens de maand augustus nog een sterke groei had laten optekenen. Ook Bing had tijdens de maand augustus nog een lichte groei laten optekenen. Marktleider Google had tijdens de maand augustus nog een terugval met 1 procent laten optekenen, maar tijdens de maand september werd een groei met 2 procent gerealiseerd. In de resultaten zijn geen mobiele zoekopdrachten opgenomen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home