Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, October 15, 2011

Consument heel aarzelend met persoonlijke gegevens

Consumenten tonen zich heel aarzelend om hun persoonlijke gegevens met bedrijven te delen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau LoyaltyOne in de Verenigde Staten en Canada. Opgemerkt wordt dat 88 procent van de consumenten van mening is dat bedrijven persoonlijke gegevens in eerste instantie verzamelen voor eigen voordeel, terwijl 85 procent zich afvraagt hoeveel persoonlijke gegevens voor anderen worden opgeslagen.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 74 procent van mening is geen voordeel te halen uit het aanreiken van persoonlijke gegevens. Ook geeft slechts 52 procent dat bedrijven die informatie gebruiken om de betrokken klant een betere service aan te bieden. Slechts 9 procent gelooft heel sterk dat bedrijven met die informatie een betere service willen bieden. LoyaltyOne stelde ook vast dat slechts 54 procent van de consumenten een betere service verwacht, terwijl 55 procent een betere toegang tot exclusieve evenementen en aanbiedingen verwacht.

Daarnaast geeft 49 procent aan een persoonlijk aanbod te verwachten op basis van zijn aankooppatroon, terwijl 41 procent verwacht als eerste informatie te ontvangen over nieuwe producten en diensten. Minder dan 40 procent verwacht een gemakkelijker aankoopproces, een voorkeursbehandeling en een verbeterd product-assortiment. Ook blijkt dat 23 procent heeft afgezien van een aankoop omdat men niet zeker was op welke manier het bedrijf zijn persoonlijke informatie gebruikt.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home