Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 14, 2011

Japan heeft voorkeur voor user-generated online videocontent

De interesse voor online videocontent kent wereldwijd een groot verschil. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent McKinsey in Duitsland, Japan, Zuid-Korea, Spanje, Groot-Brittanniƫ en de Verenigde Staten. Wel wordt opgemerkt dat in nagenoeg alle markten een voorkeur wordt opgemerkt voor conventionele content. Alleen Japan vormt daar enigszins een uitzondering op. Bij de Japanse consumenten blijkt immers 32 procent een voorkeur te hebben voor user-generated online videocontent. Dat is minstens dubbel zo hoog als het niveau in andere landen.

"In Duitsland en Groot-Brittanniƫ worden televisieprogramma's slechts door respectievelijk 15 procent en 19 procent van de bevolking online bekeken," merken de onderzoekers op. "In Zuid-Korea loopt dat echter op tot 45 procent. In Spanje wordt 13 minuten aan online televisie besteed, maar in Japan bedraagt dat slechts 2 minuten." Ook wordt opgemerkt dat een meerderheid van de Zuid-Koreanen content bekeken met een televisie-geconnecteerde computer, maar in de Verenigde Staten bedraagt dat slechts 13 procent. In de Verenigde Staten zijn daarvoor vooral game-consules populair.

De onderzoekers stellen dat in de Verenigde Staten, Groot-Brittanniƫ, Japan en Zuid-Korea iets meer dan een derde van de consumenten aangeeft door de technologie vooral televisieprogramma's te kunnen bekijken die ze eerder hadden gemist. In Duitsland en Japan bedraagt dat slechts 13 procent. Ook blijken 35 procent van de Zuid-Koreanen te zeggen door de technologie zelf te kunnen kiezen wanneer er naar televisie wordt gekeken, gevolgd door Amerikanen (32 procent), Spanjaarden, Japanners en Britten (25 procent) en Duitsers (28 procent).

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home