Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 28, 2011

Canadese voedingspatronen steeds Aziatischer getint

De groeiende Aziatische populatie van Canada heeft een duidelijke en belangrijke impact op de lokale voedingspatronen. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau NPD Group. Er wordt opgemerkt dat er inmiddels 3,3 miljoen Canadezen van Aziatische oorsprong worden geteld. Die groep vertegenwoordigt 11 procent van de totale Canadese populatie. Naarmate het aantal Aziatische Canadezen toeneemt, verschuiven volgens de onderzoekers ook de lokale eetgewoonten.

"Onder meer wordt er een duidelijke verschuiving van aardappelen naar rijst opgemerkt op de Canadese markt," voert NPD Group aan. "Het aantal aardappelmaaltijden is tijdens het voorbije decennium met 703 miljoen eenheden per jaar gedaald. Daartegenover werd bij het aantal rijstmaaltijden een stijging met 297 miljoen eenheden per jaar opgetekend. Ook de consumptie van vismaaltijden en varkensvlees, beiden populair bij de Aziatische Canadezen, is toegenomen, terwijl het verbruik van rundsvlees is gedaald."

Er wordt aan toegevoegd dat de veranderde demografieën ook de populariteit van andere traditionele producten, zoals groene thee, hebben doen stijgen. Er wordt aan toegevoegd dat ook in de Verenigde Staten een gelijkaardige trend wordt opgemerkt. Aziatische voeding wordt op de Amerikaanse markt zelfs niet meer als een etnisch product bestempeld. Ook wordt opgemerkt dat producenten van gezondere voeding eveneens Aziatische maaltijden naar schuiven omdat die vaak wordt geserveerd met groenten en minder dierlijke proteïnen bevatten.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home