Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 27, 2011

Mobiele platformen worden belangrijk tijdens eindejaarsperiode

Mobiele platformen zullen tijdens de volgende eindejaarsperiode een belangrijke rol innemen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Deloitte. Opgemerkt wordt dat 59 procent van de smartphone-bezitters aangeeft van plan te zijn om het platform te gebruiken om prijzen te vergelijken. Ook blijkt dat 67 procent het toestel wil gebruiken om winkellocaties op te zoeken, terwijl 46 procent aangeeft met zijn smartphone de beschikbaarheid van producten te willen controleren.

"Smartphones en sociale netwerken vormen een nieuw gegeven bij de eindejaars-aankopen," aldus Deloitte. "Smartphones blijken een essentieel instrument te worden bij de inkopen. Het apparaat wordt voor een brede waaier van activiteiten gebruikt, zoals het controleren van prijzen en het aankopen van producten." Er wordt opgemerkt dat 27 procent van de smartphone-bezitters van plan is om tijdens de eindejaarsperiode van het toestel gebruik te maken.

Daarbij wordt opgemerkt dat 67 procent de smartphone wil gebruiken voor informatie over de locatie van een winkel. Tevens geeft 46 procent het toestel te willen gebruiken voor de beschikbaarheid van producten te controleren. "Maar ook sociale media zullen een grote invloed hebben op de eindejaarsperiode," wordt aangevoerd. Volgens Deloitte geeft 44 procent van de consumenten aan sociale media te zullen gebruiken voor kortingen, productbesprekingen en het bekijken van cadeaulijsten van vrienden en familieleden.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home