Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, September 13, 2011

Mobiele technologieën weinig populair voor bedrijfsapplicaties

Managers gebruiken de smartphone of tablet vooral om te telefoneren, berichten te verzenden en op internet te gaan. Mobiel gebruik van bedrijfsapplicaties blijft ver achter. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Kadenza bij Nederlanse managers. Bij de smartphone wordt slechts 3 procent van de tijd gebruikt voor bedrijfsapplicaties. Bij tablets bedraagt dat 7 procent. Er wordt aan toegevoegd dat de smartphone meer behoudend wordt ingezet dan de tablet.

De onderzoekers stellen daarbij dat de smartphone in 49 procent van de tijd wordt ingezet voor primaire functies zoals telefoon en berichten. Bij de tablet is dat slechts 12 procent. De smartphone wordt door de manager verder gebruikt voor internet (13 procent) en het checken van de mail (19 procent). Nieuws, social media, video, muziek en games maken samen slechts een zesde van de tijd uit. Bij de tablet is dat een kwart van de tijd. Maar het grootste deel van de tijd op de tablet gaat op aan het mobiele internet (25 procent) en het checken van de mail (18 procent).

"Het achterblijven van mobiel gebruik van bedrijfsapplicaties geeft aan dat zakelijke functionaliteit nog niet tot de mobiele apparaten van de manager is doorgedrongen," aldus Erik Leene, directeur van Kadenza. "De onderzoeksresultaten laten zien dat managers hun smartphones en tablets vooral voor communicatieve doeleinden gebruiken, al lopen de tabletbezitters wel wat voorop in zakelijk gebruik ten opzichte van de managers met een smartphone."

Leene zegt verder dat een verdere groei in het aantal tabletbezitters wellicht kan betekenen dat de behoefte aan mobiele toegang tot bedrijfsapplicaties uiteindelijk ook zal gaan toenemen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home