Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, September 29, 2011

Millennials gaan voor alternatieve televisie-platformen

Vooral millennials schakelen massaal over op alternatieve televisieplatformen. Dat is de conclusie van een studie van het onderzoeksbureau Knowledge Networks. Daarbij wordt opgemerkt dat inmiddels 56 procent van de millennials inmiddels wekelijks gebruik maken van online streaming. Dat is twee keer zoveel als bij de babyboomers. Ook blijken millennials vier keer meer dan de babyboomers geneigd te zijn om mobiele video te consumeren.

De onderzoekers merken wel op dat digitale video in alle leeftijdscategorieën een groeiende populariteit kent. Volgens Knowledge Networks gebruikt inmiddels 35 procent van het publiek alternatieve platformen om televisie of film te consumeren. Vorig jaar was dat slechts 26 procent. Er wordt aan toegevoegd dat de verhuur van streaming video is verdubbeld tegenover vorig jaar, net zoals het gebruik voor video van platformen zoals consoles en mobiele telefonie.

Uit het onderzoek blijkt dat 10 procent van de respondenten geregeld videocontent bekijkt op mobiele platformen. Daarnaast zegt nog eens 35 procent geregeld videocontent te raadplegen op computer op laptop. "Naarmate mobiele apparaten populairder en meer geavanceerd worden, moet ook de content mee evolueren," voeren de onderzoekers. "Bedrijven die er niet in slagen om gepaste videocontent aan te bieden, dreigen een belangrijke handicap op te lopen tegenover de concurrentie."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home