Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, September 29, 2011

Technologie moet parkeerellende helpen oplossen

Het technologieconcern IBM en het internetbedrijf Streetline stellen aan Amerikaanse steden een systeem voor dat een groot gedeelte van de parkeerproblemen zou moeten kunnen helpen oplossen. Met hun systeem 'Smarter Parking' willen de twee partners de verkeersdruk rond parkeergelegenheid aanpakken, terwijl tegelijkertijd de inkomsten uit parkeergelden zouden worden opgetrokken. Het systeem combineert de data-analyse van IBM met de parkeertechnologie van Streetline.

"Parkeerproblemen vormen wereldwijd een bron van ergernis," merkt het persbureau AFP. "Een onderzoek van IBM in twintig steden - waaronder Peking, Parijs en Los Angeles - wijst onder meer uit dat 60 procent van de autobestuurders het voorbije jaar minstens één keer zo gefrustreerd is geraakt door een hopeloze zoektocht naar een parkeerplaats, dat ze hun poging hebben opgegeven en hun plannen hebben veranderd. Bovendien blijkt dat meer dan een kwart van de autobestuurders al met een andere chauffeur ruzie heeft gemaakt over een parkeerplaats."

Uit het onderzoek van IBM blijkt dat 30 procent van het stadsverkeer vertegenwoordigd wordt door chauffeurs die op zoek zijn naar een parkeerplaats. "Er is echter een massa verkeersgegevens beschikbaar die steden kunnen helpen om het congestieprobleem aan te pakken en de transport-services, zoals parkeergelegenheid, aan de hand van technologie te verbeteren." Uit het onderzoek bleek dat New Delhi wereldwijd de stad met het grootste parkeerprobleem is, van dichtbij gevolgd door Bangalore en Peking.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home