Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, September 29, 2011

Smartphones veel actiever dan featurephones

Het verzenden van tekstberichten is met een score van 86 procent de belangrijkste activiteit van smartphone-bezitters. Dat is de conclusie van een Amerikaanse onderzoek van de Mobile Marketing Association. Bij de bezitters van een featurephone bedraagt dat slechts 60 procent. Er wordt aan toegevoegd dat de activiteit in sommige categorieën bij smartphone-bezitters gevoelig hoger ligt dan bij eigenaars van een featurephone. Onder meer blijkt dat 77 procent van de smartphone-bezitters emails verstuurt en ontvangt. Bij de bezitters van featurephones is dat slechts 14 procent.

Er wordt aan toegevoegd dat 50 procent van de smartphone-bezitters gebruik maakt van gelokaliseerde diensten. Bij featurephones is dat slechts 7 procent. De onderzoekers stellen verder dat de smartphone-bezitters even geïnteresseerd zijn in mobiele browsers en applicaties. Daarbij wordt opgemerkt dat applicaties door 34,4 procent van de smartphone-populatie worden gebruikt, tegenover 26 procent vorig jaar. Bij mobiele browsers werd een groei van 25 procent naar 36,4 procent opgetekend.

De onderzoekers merken wel op dat er duidelijke verschillen kunnen worden opgetekend per sector. Bij nieuwsdiensten zoals CNN maakt 88 procent van de mobiele bezoekers gebruik van een browser, terwijl 25 procent een beroep doet op applicaties. Bij e-commerce zoals Amazon.com halen browsers een score van 58 procent, tegenover 55 procent voor applicaties. Bij services zoals The Weather Channel halen applicaties daarentegen een totaal van 62 procent, tegenover 46 procent voor browsers.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home