Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, September 29, 2011

Weinig optimisme over eindejaarsverkopen

De komende eindejaarsperiode ziet er voor de retailsector niet echt rooskleurig uit. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van de bureaus BIGInsight en Nielsen. Daarbij wordt opgemerkt dat 38,5 procent van de Amerikaanse consumenten aangeeft om dit jaar met de eindejaarsperiode een kleiner budget te zullen besteden dan vorig jaar. Daarnaast geeft nog eens 32,3 procent aan zijn budget op het peil van vorig jaar te zullen handhaven.

Slechts 5,9 procent van de ondervraagden zegt van plan te zijn om tijdens de komende eindejaarsperiode meer uit te geven dan vorig jaar. Een groep van 23,4 procent geeft aan dat het nog te vroeg is om al een indicatie aan te kunnen geven. Er wordt opgemerkt dat alle resultaten nagenoeg status-quo zijn gebleven tegenover september vorig jaar. De onderzoekers voegen er aan toe dat de bestedingsplannen van de consument voor alle retailtypes worden beïnvloed door hun huidige opstelling tegenover de economie.

Bij inkomens van meer dan 100.000 dollar zouden vooral de bestedingen aan online retailers, clubwinkels en kortingswinkels worden opgedreven tegenover vorig jaar. Bij gezinnen met een inkomen van minder dan 50.000 dollar zouden vooral de bestedingen in kortingswinkels, online retailers en supercenters worden opgedreven. Nielsen zegt te verwachten dat de consumenten zich dit jaar vooral pragmatische zullen instellen en zich vooral zullen richten op de verhouding tussen prijs en kwaliteit.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home