Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, August 26, 2011

Beheersen digitale platformen steeds moeilijker

Macy's maakt bij de Amerikaanse gespecialiseerde retailers het meest optimaal gebruik van nieuwe media. Dat is de conclusie van een rapport van de denktank L2 over de activiteiten van de sector in digitale media. De winkelketen Macy's realiseerde in het onderzoek een score van 150 punten, waarbij de denktank opmerkt dat het concern van zijn Facebook-pagina een echte bestemming voor de gebruiker heeft gemaakt en op Twitter een evenwicht heeft gevonden met content, klantenservice en marketing. Bovendien biedt Macy's volgens L2 een superieure mobiele commerce-ervaring.

Lingerieketen Victoria's Secret komt op de tweede plaats met een score van 145 punten, waarbij aan shoppers de mogelijkheid geboden wordt op Facebook geschenkkaarten te verwerven. Er wordt aan toegevoegd dat de keten op Facebook ook 14 miljoen likes heeft gerealiseerd, terwijl ook een applicatie voor premium materiaal werd gebouwd. Met een score van 143 punten volgt de keten Nordstrom op een derde plaats, dankzij een gedurfd website-design, een sterke mobiele website en een uitstekende Twitter-feed.

De denktank merkt op dat het toenemend aantal digitale platformen het voor marketeers moeilijker maakt om alle nieuwe evoluties bij te houden. "Dat heeft tot gevolg dat de gemiddelde score van de digitale activiteiten is gedaald," wordt opgemerkt. "Digitale vakkennis en het beheersen van mobiele en sociale platformen zal in de retail uiteindelijk cruciaal zijn voor succes," merkt professor Scott Galloway, oprichter van L2, op.

De denktank voert aan dat 52 procent van de bedrijven een aanwezigheid heeft op Twitter, terwijl 48 procent like-opties heeft voor zijn producten op Facebook. Daarnaast biedt 44 procent productbesprekingen aan, terwijl 31 procent live-chats organiseert. Verder blijkt dat 67 procent van de retailers een mobiele website heeft. Daarbij heeft 45 procent een applicatie voor de iPhone en 39 procent een applicatie voor de iPad. Slechts 5 procent heeft applicaties voor Android.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home