Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 23, 2011

Asia-Pacific heeft groot vertrouwen in digitale marketing

Digitale media slagen er in de regio Asia-Pacific in om de interesse van consumenten in merken te stimuleren. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau eMarketer. Opgemerkt wordt dat de interesse om een merk te gebruiken nadat erover informatie werd opgepikt in digitale media, in de regio met 83,8 procent is gestegen. Er wordt aan toegevoegd dat de Aziatische consumenten ook een groot vertrouwen tonen in digitale media. Asia-Pacific telt op dit ogenblik 945 miljoen internetgebruiker. De online reclamebestedingen zouden dit jaar oplopen tot 19,3 miljard dollar.

De onderzoekers merken op dat in de ontwikkelingslanden Thailand (93,7 procent), Maleisiƫ (85,6 procent) en China (85,5 procent) de impact van digitale media op de toenemende interesse in merken groter is dan in meer ontwikkelde markten zoals Hongkong, Taiwan en Singapore. Er wordt opgemerkt dat aanbevelingen van vrienden en familie de meest betrouwbare informatiebron blijven, maar ook digitale media laten op dat vlak in Asia-Pacific volgens eMarketer een sterke prestatie optekenen.

Dat vertrouwen geldt vooral voor productbesprekingen en websites van producten en merken. Een aantal online reclameformaten, zoals banners, worden minder betrouwbaar bestempeld. De onderzoekers voegen er aan toe dat er in de regio Asia-Pacific tot het midden van het decennium meer dan een half miljard nieuwe internetgebruikers zullen worden opgetekend. Daardoor zou de totale online populatie in de regio over vier jaar uit 1,45 miljard mensen bestaan. De online reclamebestedingen zullen oplopen tot 34,6 miljard dollar. Dat betekent 26,2 procent van het wereldtotaal.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home