Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, August 22, 2011

Consument geïnteresseerd in gepersonaliseerde mobiele marketing

De consument toont een grote interesse in de mobiele communicatie van merken, maar die berichten moeten voor de gebruiker relevant zijn. Bovendien wil de consument zelf de voorwaarden voor het ontvangen van die berichten kunnen bepalen. Dat is de conclusie van een studie van het onderzoeksbureau Communispace. Er wordt opgemerkt dat de consument dan ook meer gepersonaliseerde communicatie wenst en instrumenten vraagt om die stroom content te beheren en filteren.

"De consument is zich bijzonder goed bewust van de interactie met merken op hun mobiele apparaten," merkt Katie Adams, consulent bij Communispace, op tegenover het webmagazine Marketing Daily. "Maar daarbij is er een duidelijke verwachting dat de merken een aantal regels volgen bij hun mobiele communicatie. Het vermijden van het verspreiden van ongewenste content is daarbij de eerste basisregel. De consument houdt nog altijd vast aan zijn privacy en wenst niet geconfronteerd te worden met communicatie van bedrijven die ze niet hebben goedgekeurd."

"De consument heeft vaak aangegeven waar zijn interesse liggen en ook toestemming gegeven om daarover informatie te ontvangen," stipt Julie Wittes Schlack, vice-president innovatie bij Communispace, aan. "Eens consumenten hebben aangegeven dat ze marketing-boodschappen wensen te ontvangen, moeten de merken ervoor zorgen boodschappen uit te sturen die een meerwaarde opleveren voor de gebruiker. Maar daarbij moeten de merken respecteren op welke manier en in welke frequentie de consument die boodschappen wenst te ontvangen."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home