Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, August 21, 2011

Waaier digitale activiteiten blijft uitbreiden

De consument blijft zijn activiteiten rond digitale media uitbreiden. Dat hebben de Duitse televisiezenders ARD en ZDF uit de resultaten van een nieuw onderzoek afgeleid. Er wordt opgemerkt dat het internet in Duitsland inmiddels een penetratie kent van 73,3 procent, tegenover 69,4 procent vorig jaar. Die groei is volgens de onderzoekers vooral te danken aan de groeiende interesse bij het oudere publiek. Gemiddeld vertegenwoordigt het internet in Duitsland een tijdsgebruik van tachtig minuten per week. Dat betekent een stijging met drie minuten tegenover vorig jaar.

Tegenover het midden van het voorbije decennium werd een stijging met vierendertig minuten opgetekend. In de leeftijdsgroep tussen veertien en negenentwintig jaar loopt het internetgebruik op tot 147 minuten per week. In de leeftijdscategorie tussen dertig en negenenveertig jaar bedraagt dat internetgebruik 100 uur per week, maar bij vijftigplussers valt dat terug tot amper vierendertig minuten. Er wordt aan toegevoegd dat 68 procent van de internetgebruikers inmiddels online video speelt, tegenover 52 procent vorig jaar. Sociale netwerken vertonen een stijging van 39 procent tot 43 procent.

De onderzoekers merken op dat zoekopdrachten nog altijd op de eerste plaats staan (83 procent), gevolgd door email (80 procent) en browsen (47 procent). Daarna volgen commerciƫle aanbiedingen (43 procent), thuisbankieren (32 procent), communities en sociale netwerken (36 procent), instant platformen (25 procent), discussieforums (21 procent), televisie-on-demand (12 procent) en live streaming (9 procent). Het gebruik van het mobiele internet is gestegen van 13 procent naar 20 procent. Applicaties hebben een penetratie van 17 procent.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home