Luchthaven Orly zet virtueel personeel in
Op de luchthaven van Orly in Parijs is een experiment gestart met virtueel incheck-personeel. De luchthaven hoopt dat de virtuele personages klantvriendelijker zullen zijn dan de traditionele elektronische displays. Volgens luchthavenuitbater Aéroports de Paris (AdP) zijn de reacties bij het publiek overwegend positief. Tegen het einde van het jaar wordt het project geëvalueerd. Indien dat een positief rapport oplevert, zou het project worden uitgebreid naar de andere terminals en de grotere luchthaven Charles de Gaulle ten noorden van Parijs.
"De avatars blijven altijd vriendelijk en hebben geen behoefte aan rustpauzes," merkt het persbureau Associated Press op. "Bovendien hoeft er ook niet voor stakingen worden gevreesd." De technologie achter het virtuele luchthavenpersoneel werd ontwikkeld door het audiovisuele marketingbureau L'Oeil du Chat. Om de visuele illusie te creëren, werd drie reële incheck-beambten in een studio gefilmd. Het experiment vormt een onderdeel van een reorganisatie van de incheck-procedures op de luchthaven.
Gehoopt wordt dat de inzet van virtual reality de wachttijden op de luchthaven zal kunnen inkorten. Sinds begin dit jaar zijn ook in de luchthavens van Londen en Manchester virtuele beambten operationeel. In Manchester wordt het holografisch personeel onder meer ingezet om de reizigers te herinneren aan de beperkingen op vloeistoffen in de bagage, waardoor het aantal in beslag genomen producten bij de veiligheidscontroles gevoelig zou moeten kunnen worden teruggebracht.
"De avatars blijven altijd vriendelijk en hebben geen behoefte aan rustpauzes," merkt het persbureau Associated Press op. "Bovendien hoeft er ook niet voor stakingen worden gevreesd." De technologie achter het virtuele luchthavenpersoneel werd ontwikkeld door het audiovisuele marketingbureau L'Oeil du Chat. Om de visuele illusie te creëren, werd drie reële incheck-beambten in een studio gefilmd. Het experiment vormt een onderdeel van een reorganisatie van de incheck-procedures op de luchthaven.
Gehoopt wordt dat de inzet van virtual reality de wachttijden op de luchthaven zal kunnen inkorten. Sinds begin dit jaar zijn ook in de luchthavens van Londen en Manchester virtuele beambten operationeel. In Manchester wordt het holografisch personeel onder meer ingezet om de reizigers te herinneren aan de beperkingen op vloeistoffen in de bagage, waardoor het aantal in beslag genomen producten bij de veiligheidscontroles gevoelig zou moeten kunnen worden teruggebracht.
Labels: luchtvaart, Orly, virtual reality
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home