Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, August 20, 2011

Madonna wordt uithangbord wodkamerk Smirnoff

Popzangeres Madonna heeft een samenwerkingsconstract gesloten met Smirnoff, het wodka-merk van het drankenconcern Diageo. Hoewel de drieënvijftigjare zangeres inmiddels moet rekening houden met jongere iconen zoals Lady Gaga, heeft Madonna volgens Diageo een tijdloze uitstralingen. Volgens Michelle Klein, vice-president voor wereldwijde content en communicatie, staat Madonna gelijk met originaliteit. Volgens haar creëert Madonna steeds opnieuw - in dans, mode of muziek - culturele bewegingen.

"Madonna is een echte trendsetter," merkt Michelle Klein op tegenover het magazine Advertising Age. Het magazine merkt op dat Madonna volgens de Davie Brown Index van Marketing Arm door 98 procent van de Amerikaanse consumenten wordt herkend. Daarmee scoort ze 20 procentpunten beter dan Kate Perry en staat ze op gelijke hoogte met Tom Cruise, Denzel Washington en Bill Gates. Op het gebied van invloed daarentegen staat Madonna op een 478ste plaats, in de omgeving van Jada Pinkett-Smith en Bette Midler.

De samenwerking tussen Madonna en Smirnoff gaat gepaard met een internationale wedstrijd, waarbij fans van het wodka-merk kunnen proberen om als danser aangeworven te worden voor de volgende tournee van de zangeres. Smirnoff is het grootste wodka-merk van de wereld en domineert ook de Amerikaanse markt, waar het dochterbedrijf van Diageo met een omzet van 231,8 miljoen dollar een aandeel heeft van 21 procent. Op de tweede plaats staat Absolut met een marktaandeel van 9 procent.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home