Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, August 21, 2011

Reclame verwacht dit jaar groei met 4,4 procent

Verwacht wordt dat de wereldwijde reclamebestedingen dit jaar met 4,4 procent zullen stijgen. Dat blijkt uit een rapport van de gespecialiseerde website Warc.com. In april was nog gewag gemaakt van een stijging met 5,1 procent. De fiscale onzekerheid, vooral in de Verenigde Staten en Europa, heeft volgens Warc.com geleid tot een grotere terughoudendheid bij bedrijven om hun investeringen in marketing op te drijven.

"Op slechts enkele maanden tijd zijn de wereldwijde economische vooruitzichten gevoelig verslechterd en dat weerspiegelt zich ook in de verwachtingen voor de reclamesector," merkt analist Suzy Young op. "Vooral de reclamemarkten in de Verenigde Staten en West-Europa lijken bijzonder kwetsbaar, maar indien het tot een recessie en een dubbele dip komt, zullen alle regio's worden getroffen." Er wordt aan toegevoegd dat Italië de zwaarste terugval zal kennen. Daar wordt nu een daling in de bestedingen met 0,7 procent verwacht. Dat betekent een negatieve aanpassing met 3,7 procentpunten.

Rusland is één van de weinige landen waar de verwachtingen naar boven werden bijgesteld. Daar wordt nu een groei met 19,8 procent verwacht. Dat betekent een positieve aanpassing met 3,6 procentpunten. In China wordt een groei met 14,1 procent verwacht, wat een stijging met 0,8 procentpunt tegenover de eerdere ramingen inhoudt. In Canada wordt een groei met 5,4 procent naar voor geschoven. Dat is een verbetering met 0,1 procentpunt tegenover de eerdere voorspellingen.

De snelste groei is voorzien voor het internet, waar een stijging met 14,6 procent wordt voorspeld. Televisie zou een groei kennen met 5 procent.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home