Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, August 22, 2011

Handelsbeurs meest populaire virtuele evenement

Handelsbeurzen vormen de virtuele evenementen die het meest worden bijgewoond. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus MarketingProfs en Trendline Interactive. Daarbij wordt opgemerkt dat 50 procent van de bezoekers aan virtuele evenementen aangeven online een handelsbeurs bijgewoond te hebben. Op de tweede plaats volgen marktplaatsen (40 procent) en virtuele interne trainingen (23 procent). Daarbij volgen conferenties en community-building (18 procent) en partner-evenementen (12 procent).

Uit het onderzoek blijkt dat 84 procent van de respondenten als rechtstreeks gevolg van het virtueel bezoek een daadwerkelijke actie hebben ondernomen, waarbij 61 procent gewag maakt van minstens twee acties. Daarbij wordt in de eerste plaats gewezen naar het bezoek aan de website van een verkoper voor meer informatie (59 procent), gevolgd door het gebruik van een zoekmachine om meer informatie over de verkoper te krijgen (49 procent) en een hernieuwd bezoek aan hetzelfde evenement (49 procent).

Er wordt opgemerkt dat het verspreiden van informatie over virtuele evenementen minder populair is. Daarbij geeft 37 procent aan registratie-formuleren doorgestuurd te hebben, terwijl 34 procent links heeft doorgegeven. Er wordt aan toegevoegd dat 61 procent van de organisatoren het succes van hun virtuele evenementen meet, waarbij in eerste plaats het aantal aanwezigen wordt geregistreerd (68 procent), het engagement van de aanwezigen (65 procent), lead generation (55 procent) en het aantal leads voor de sponsors van het evenement (42 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home