Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 01, 2011

Vrouwelijke leidinggevenden bijzonder actief op sociale media

Vrouwelijke leidinggevenden en ondernemers blijken zeer actief zijn op social media. Dat blijkt uit een enquête van de Nederlandse sofwareleverancier Afas bij vrouwelijke managers en ondernemers. Opgemerkt wordt dat bijna alle zakenvrouwen gebruik maken van social media, zowel op zakelijk als op persoonlijk gebied. Zakenvrouwen zien sociale netwerksites volgens Afas als gemakkelijke, snelle en efficiënte hulpmiddelen in hun dagelijkse werkzaamheden.

Uit het onderzoek blijkt dat bijna 98 procent van de vrouwelijke leidinggevenden minstens één dag per week zakelijk actief is op social media. Een groep van 28 procent geeft aan elke dag gebruik te maken van sociale netwerksites. Ruim 60 procent van de ondervraagde managers en ondernemers geeft toe niet meer zonder social media te kunnen voor het onderhouden van zakelijke contacten. LinkedIn blijkt het populairste platform voor zakelijk gebruik. Het zakelijke sociale netwerk wordt door bijna 94 procent van de respondenten gebruikt.

LinkedIn wordt gevolgd door Twitter (54 procent) en Facebook (27 procent). Ongeveer 85 procent van de respondenten gebruikt sociale media ook privé. Opvallend daarbij is dat ook LinkedIn, het medium dat juist is opgezet voor professioneel netwerken, privé ook het meest gebruikt wordt. Daarna volgen Facebook (44 procent) en Twitter (35 procent). Uit het onderzoek blijkt echter ook dat 65 procent sociale media niet ziet als een vervanging van persoonlijke netwerken. De eerste contacten via social media leiden in veel gevallen tot een face-to-face kennismaking.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home