Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 29, 2011

Time voortrekker met uitbouw digitale aanwezigheid

Bij de Engelstalige magazines maakt Time het meest intelligent gebruik van digitale platforms. Dat is de conclusie van een rapport van de digitale innovatie-denktank L2 over het digitale aanpassingsvermogen en de reclame-inkomsten van zevenentachtig magazine-merken. Er wordt aan toegevoegd dat Time het enige magazine is dat er in slaagt op een uitmuntende wijze gebruik te maken van de digitale mogelijkheden. Nog eens zevenendertig magazines weten volgens L2 op een goede manier in te spelen op de digitale mogelijkheden.

Time beweert met 2,7 miljoen volgelingen ook het grootste magazine-merk op de microbloggingsite Twitter te zijn. "Time zet sterke prestaties neer over een brede waaier van platformen in sociale media en de mobiele ruimte," aldus onderzoeksleider Colin Gilbert. "Vele magazines hebben gefragmenteerde projecten uitgewerkt op één sociaal mediaplatform of één mobiel apparaat, maar Time slaagt er daarentegen in een consistente en omvangrijke aanwezigheid uit te bouwen op verschillende contactpunten."

In de top tien staan verder de magazines People, Self, Men's Health and Sports Illustrated, New York, GQ, Glamour, Entertainment Weekly en Cosmopolitan. De denktank wijst erop dat uitgaven die deel uitmaken van grotere mediabedrijven in het algemeen een betere score laten optekenen. Verondersteld wordt dat voordelen van schaalgrootte ook in de digitale ruimte overeind blijven. Er wordt echter ook opgemerkt dat merken met de grootste gedrukte oplages niet noodzakelijk ook de grootste online communities hebben.

Opgemerkt wordt dat de meeste magazinemerken zich bij hun mobiele strategieën toespitsen op de iPad en de iPhone. Slechts 13 procent van de magazines hebben een aanwezigheid op platformen zoals tablets, Android of e-readers.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home