Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, July 27, 2011

Schotland lanceert internationale toeristische campagne

Er wordt een campagne opgestart om Schotland wereldwijd als toeristische en culturele bestemming te promoten. De campagne wordt gelanceerd in aanloop naar de Commonwealth Games, die over drie jaar in Glasgow worden georganiseerd. Met de promotiecampagne, die volgend jaar gelanceerd zal worden, is een bedrag van 6,5 miljoen pond gemoeid. Gespreid over een periode van drie jaar, moet de campagne het internationaal en binnenlands toerisme stimuleren en onder meer de nadruk leggen op de creatieve industrieƫn van Schotland.

"De campagne wordt ondersteund door de nationale loterij en zal worden ontwikkeld door de cultuurorganisatie Creative Schotland," aldus BBC News. "In de campagne zal onder meer aandacht worden besteed aan communities met rijke culturele evenementen." Fiona Hyslop, minister van cultuur van Schotland, merkt op dat het land over de hele wereld gekend is voor zijn rijke cultuur en erfgoed en ook steeds meer wordt erkend als een creatieve voortrekker.

"Met de Olympische Spelen van volgend jaar in Londen en de Commonwealth Games over drie jaar in Glasgow, zal heel de wereld de volgende tijd naar Groot-Brittanniƫ kijken," voert Hyslop aan. "Dat biedt onuitgegeven mogelijkheden om de culturele en creatieve sterkte van Schotland op het internationaal podium in de kijker te stellen." Andrew Dixon, chief executive van Creative Schotland, merkt op dat de hele natie de kans zal krijgen om in het project betrokken te worden.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home