Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, July 26, 2011

Hotels blijven achter op verwachtingen consumenten

Hoewel de tarieven zijn gestegen, hebben de Amerikaanse hotels op het gebied van prijsniveaus van de consument een betere score gekregen dan vorig jaar. De tevredenheid over andere diensten en product-gerelateerde aspecten is daarentegen achteruit gegaan. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau JD Power and Associates. Er wordt ook opgemerkt dat de bezettingsgraad van de Amerikaanse hotels de voorbije twaalf maanden stelselmatig is gestegen tot 65,1 procent. Dat betekent een stijging met 4,6 procent tegenover vorig jaar.

De tevredenheid over de kosten en commissies haalde een score van 73,9 procent. Dat is een stijging met 2 procent tegenover vorig jaar. Nochtans is de gemiddelde kamerprijs met 4 procent gestegen tot 101,54 dollar. Er wordt aan toegevoegd dat de tevredenheid over andere aspecten, zoals infrastructuur en diensten, daarentegen een daling heeft gekend. Daardoor is de algemene tevredenheid van 77,1 procent teruggevallen tot 76,4 procent.

De onderzoekers merken op dat vele hotels investeringen doorvoeren die door de economische crisis werden uitgesteld, maar nog niet helemaal zijn afgerond. Bovendien zijn de hoteliers terughoudend om teveel extra personeel aan te werven tot ze er zeker van zijn dat het herstel duurzaam is. Tegelijkertijd hebben de consumenten meer hotelkamers geboekt, zodat ze volgens het rapport een relatief slechtere perceptie hebben tegenover de periode van de economische crisis, toen de hotels minder druk waren.

Er wordt opgemerkt dat de inspanningen van de hotelsector om verbeteringen door te voeren, achterblijven op de verwachtingen van de consumenten.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home