Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, July 25, 2011

Merken moeten in India op lange termijn werken

Merken die in India willen slagen, moeten op lange termijn werken. De demografische verschuivingen in de Indiase maatschappij creƫren immers een totaal nieuwe consumentenbasis. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent AT Kearney. Daarbij wordt opgemerkt dat bepaalde demografische trends kunnen uitgroeien tot een stimulans voor economische groei en dus een grotere vraag naar een brede waaier van producten.

De demografische evolutie zal volgens AT Kearney zorgen voor een verschuiving in de afhankelijkheids-ratio, waarbij moet gekeken worden naar de verhouding tussen jongeren onder de vijftien jaar en ouderen boven de vijfenzestig jaar enerzijds en de werkende bevolking tussen die beide grenzen anderzijds. "Landen waar de werkende bevolking een relatief groter aandeel heeft in die verhouding, zijn het best geplaatst voor een duurzame financiƫle uitbreiding," merkt de consulent op.

Volgens AT Kearney zal in India deze ideale samenstelling tot de tweede helft van de jaren dertig blijven duren. De volgende twintig tot vijfentwintig jaar zal volgens de consulent de werkende bevolking in India dominant zijn. Ook wordt opgemerkt dat vrouwen belangrijker consumenten zullen worden, aangezien steeds meer Indiase vrouwen zullen toetreden tot de arbeidsmarkt. Er wordt echter ook gewaarschuwd dat het aantal Indiase senioren na het einde van dit decennium snel zal toenemen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home