Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, July 25, 2011

Brits marketingbudget blijft verder achteruit gaan

De Britse marketingbudgetten blijven verder dalen. Dat is in belangrijke mate te wijten aan een bezorgdheid over de Britse economie. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Institute of Practitioners in Advertising (IPA). Daarbij wordt opgemerkt dat 22 procent van de ondervraagde Britse bedrijven tijdens het tweede kwartaal van dit jaar zijn marketingbudget heeft teruggeschroefd. Daarentegen heeft slechts 20 procent zijn budget opgedreven. Dat levert een negatief eindresultaat van 2,2 procent op.

"Er is wel een verbetering merkbaar tegenover het eerste kwartaal, toen een negatief cijfer van 5,1 procent werd geregistreerd," voert het webmagazine Warc.com aan. "Toch is er nu voor het derde opeenvolgende kwartaal sprake van een negatief resultaat." Er wordt aan toegevoegd dat de Britse bedrijven tijdens het tweede kwartaal de winstmarges hebben proberen op te drijven om de anticiperen op de voortdurende financiƫle onzekerheid.

Bij de budgetten voor media, met inbegrip van het internet, werd een negatieve eindscore van 4,2 procent opgetekend. Bij sales-promotions liep dat negatieve resultaat op tot 7,4 procent. "Promoties vormen een taktiek die gehanteerd wordt tijdens een recessie en verliezen hun populariteit," wordt er opgemerkt. Internet liet nog wel een groei met 1,9 procent optekenen - met inbegrip van een stijging met 4,6 procent in betaalde zoekopdrachten - maar dat is wel de traagste groei van de voorbije twee jaar.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home