Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, July 25, 2011

Nissan Leaf marktleider elektrische wagens geworden

De Nissan Leaf is leider geworden in de markt van de elektrische wagens. Dat meldt de gespecialiseerde website Greenbeat. Opgemerkt wordt dat er tijdens de maand juni 1.708 exemplaren van de Nissan Leaf werden verkocht, tegenover 561 exemplaren van de Chevrolet Volt van General Motors. Sinds het begin van dit jaar werden er van de Nissan Leaf 3.875 exemplaren verkocht, tegenover 2.745 eenheden van de Chevrolet Volt. De verkoopprijs van een Nissan Leaf bedraagt 32.780 dollar, terwijl voor een Chevrolet Volt 40.000 dollar moet worden betaald.

"De cijfers vormen de eerste indicatie dat Nissan de leiding heeft overgenomen in de kleine, maar bijzonder concurrentiƫle markt van de elektrische wagens," merkt Greenbeat op. "De verkoop van de Chevrolet Volt kent een langzame, maar gestage stijging. Bij Nissan Leaf wordt echter een groei met ongeveer 50 procent per maand opgetekend. Tijdens de maand mei verkocht Nissan Leaf 1.142 exemplaren, tegenover 481 eenheden bij Chevrolet Volt."

Hoewel de twee wagens heel anders werken, zijn ze beide gericht op het algemene publiek dat op zoek is naar een milieuvriendelijk alternatief of op het brandstofverbruik willen besparen. De Chevrolet Volt heeft een efficiƫntie-rating van 93 mijl per gallon, terwijl de Nissan Leaf een score van 99 mijl per gallon laat optekenen. De Nissan Leaf is goedkoper dan de Chevrolet Volt, maar kan door een gebrek aan een hybride technologie niet op een traditionele krachtbron overschakelen om een grotere actieradius te bereiken.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home