Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, July 26, 2011

Amerikaanse consument blijft naar televisie kijken

Ondanks de toename van het aantal alternatieven op onder meer het internet en tablets keek de gemiddelde Amerikaanse consument vorig jaar vierendertig uur per week naar televisie. Dat betekent een stijging met 1 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Compete. Er wordt aan toegevoegd dat ABC het grootste aantal televisiekijkers lokte, op korte afstand door CBS gevolgd, vooral dankzij de première van de herfstprogrammering.

Er wordt wel opgemerkt dat de Amerikaanse televisienetwerken er niet in blijken te slagen om de televisiekijker ook naar hun online platformen te lokken. "Gemiddeld worden die websites slechts een half uur per maand bezocht," merkt Compete op. Met pieken tot 8 miljoen bezoekers tijdens de maanden mei, november en maart is ABC.com volgens Compete het meest succesvolle online platform van de Amerikaanse televisiesector. Slechts één keer komt CBS.com in de buurt van de marktleider.

Er wordt aan toegevoegd dat NBC, dat doorgaans minder online gebruikers telt, tijdens de maand mei een belangrijke stimulans liet optekenen. Dat was vooral te danken aan de populariteit van het programma Celebrity Apprentice met Donald Trump en in mindere mate The Voice. Er wordt echter opgemerkt dat de kijkers van CBS met 35 minuten per maand iets meer tijd aan online televisieprogramma's besteden dan op ABC, terwijl de tijdsbesteding op Fox en NBC ongeveer gelijk lag.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home