Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, June 18, 2011

Sociale media worden belangrijk in Amerikaanse presidentsverkiezingen

Verwacht moet worden dat sociale media en digitale reclame een belangrijke rol zullen spelen in de Amerikaanse presidentsverkiezingen van volgend jaar. Relaties in sociale netwerken blijken immers een grotere invloed te hebben op de kiezers dan het avondnieuws op televisie. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau SocialVibe. De onderzoekers voegen er aan toe dat een campagne van 25.000 dollar de content binnen een tijdsbestek van vierentwintig uur de content naar kiezers in alle vijftig Amerikaanse staten stuurt.

Uit het onderzoek van SocialVibe bleek dat 94 procent van de respondenten een politieke reclameclip op Facebook helemaal uitkeken. Bovendien bleek 39 procent de link naar de reclameclip door te sturen naar een gemiddelde van 130 online vrienden. De onderzoekers voegen er aan toe dat de de respondenten de politieke content meer dan dubbel zo vaak met vrienden deelden dan bij een gemiddelde online merkcampagne.

"Ook politieke adverteerders verschuiven steeds meer reclamebudgetten naar online en mobiele platformen, maar de grootste uitdaging blijft om de supporters te overtuigen om die informatie verder te verspreiden," merken de onderzoekers op. "Daarom moeten campagnes creatiever worden, loyaliteit helpen ontwikkelen en aanhangers overtuigen en engageren. Politieke kandidaten moeten beroep doen op sociale media om de relatie met de kiezer te versterken en aan te zetten tot actie, zoals het geven van donaties."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home