Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, June 17, 2011

Puzzel mobiele reclame begint eindelijk in mekaar te passen

De wereldwijde mobiele reclame zal dit jaar een verdubbeling kennen tot 3,3 miljard dollar. Tegen het midden van het decennium zal de sector een verdere groei kennen tot 20,6 miljard dollar. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Gartner. Onderzoeksleider Andrew Frank geeft aan dat de adoptie van smartphones en tablets de belangrijkste factoren achter het proces zijn. Hij voegt er aan toe dat de verschillende stukken van de puzzel dit jaar eindelijk in elkaar beginnen te passen.

In Japan en Asia-Pacific wordt voor jaar een omzet van 1,6 miljard dollar verwacht. Dat zou tegen het midden van het decennium zijn gestegen tot 6,9 miljard dollar. In de Verenigde Staten gaat het respectievelijk om 701 miljoen dollar en 5,8 miljard dollar. Voor West-Europa wordt een groei van 569 miljard dollar tot 5,1 miljard dollar in het vooruitzicht gesteld. In de rest van de wereld zou er sprake zijn van een groei van 410 miljoen dollar naar 2,8 miljard dollar.

Mobiele zoekopdrachten, met inbegrip van betaalde content in maps en augmented reality, zou de volgende jaar de belangrijkste bijdrage tot de groei leveren. Video en audio zal volgens Gartner echter de snelste groei kennen. "Er wordt nu erkend dat mobiele reclame voor merken, adverteerders en uitgevers een instrument vormt om de resultaten op te drijven," merken de onderzoekers op. "Daarom zullen mobiele reclamebudgetten de volgende jaren gevoelig toenemen."

Het voorbije jaar vertegenwoordigde het mobiele platform 0,5 procent van het totale reclamebudget. Tegen het midden van het decennium zal dat echter gestegen zijn tot 4 procent.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home