Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, June 16, 2011

Innovatie verschuift van technologie naar mediacontent

Innovatie verschuift van technologie naar mediacontent. Dat zegt John Tearle, topman van het adviesbureau Incite, naar aanleiding van een onderzoek naar de percepties van de Britse consument over innovatieve merken. Technologie moet volgens Tearle van nature innovatief zijn, maar de sector moet volgens hem niet verwachten dat de consument hen in de toekomst nog automatisch als leider in innovatie zal zien. Technologiebedrijven moeten volgens Tearle terrein prijs geven op ondernemingen die zich richten op mediacontent en een meer sociale ervaring.

"Incite merkt op op dat innoverende bedrijven door de consument niet alleen beschouwd moeten worden als een pionier, maar ook spraakmakend moeten zijn en een grote betrouwbaarheid moeten uitstralen," aldus het magazine Marketing Week. "Bovendien moeten de bedrijven volgens de onderzoekers ook inzicht hebben in de problemen waarmee de consument in het dagelijks leven wordt geconfronteerd. Bedrijven die louter streven naar technologische innovaties, zullen door de consument uiteindelijk worden ontmaskerd."

Tearle merkt op dat innovaties in de sector van consumptiegoederen minder in het oog springen dan technologische ontwikkelingen, maar hebben volgens hem wel een grote impact op het dagelijks leven. "Op dit ogenblik wordt innovatie door de consument nog vaak gekoppeld aan technologiebedrijven, maar dat zal niet blijven duren," stipt hij aan. Uit het onderzoek van Incite blijkt dat het Amerikaanse technologiebedrijf Apple volgens de consument leidinggevend is in innovatie, gevolgd door het Japanse technologieconcern Sony en het Amerikaanse informaticabedrijf Microsoft.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home