Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, June 16, 2011

Organisch wodkamerk wil Russische markt veroveren

Een organisch merk wil over twee jaar in Rusland 20 procent van de premium wodkamarkt in handen krijgen. De Organic Vodka Group, dochter van het Finse Saimaa Beverages, zou in september zijn debuut maken op de Russische markt met de merken Drova en Suomi. Ook het pilootmerk Grelochka zou tijdens de herfst op de Russische markt worden gelanceerd. Het bedrijf investeert 217 miljoen euro in het Russische project. Alle merken zouden exclusief organische wodka op de markt brengen.

"Organisch betekent dat uitsluitend gebruik gemaakt wordt van organische granen en water van de bodem van het Saimaa-meer," benadrukt Oleg Kraizmer, directeur van Saimaa Beverages, tegenover de Russische krant The Moscow Times. Ondanks de uitdagende markt rekent het bedrijf met zijn zuiver label en nieuwsgierige consumenten zijn verkoopsdoelstellingen te kunnen halen. Het bedrijf wijst er daarbij op dat steeds meer consumenten iets nieuw willen proberen.

Vadim Drobiz, analist van de alcoholsector, merkt echter op dat het organische productieproces bijzonder bruikbaar is voor reclamecampagnes, maar stelt dat ervaren consumenten meer aandacht besteden aan de populariteit en status van een merk. "Niemand zal de wodka van Saimaa als een organisch product beschouwen," voert Drobiz aan. "De consument zal de marketing achter de campagne zien en de Saimaa-meer louter als een verhaal bestempelen."

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home