Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, June 15, 2011

Ferrari zet samenwerking met sigarettenfabrikant Philip Morris verder

De Italiaanse renstal Scuderia Ferrari Marlboro heeft zijn samenwerking met tabaksproducent Philip Morris International tot het midden van het decennium verlengd. De huidige samenwerking loopt eind dit jaar af, maar werd voor een periode van vier jaar verlengd. Financiële details over de verlengde samenwerking werden niet bekend gemaakt. Het huidige contract werd zes jaar geleden afgesloten. Ferrari is het enige team in de Formule Eén dat nog samenwerkt met een tabaksproducent.

Ferrari werkt al sinds het midden van jaren tachtig samen met sponsor Marlboro, maar zes jaar geleden werd in de Formule Eén een verbod op tabaksreclame ingevoerd. Daardoor konden de racewagens van Ferrari niet langer reclame voor Marlboro dragen. Vorig jaar werd ook het barcode-design op de flanken van de racewagens verwijderd, nadat de autoconstructeur ervan beticht werd verdoken reclame te voeren voor Marlboro. De officiële naam van het team is echter nog altijd Scuderia Ferrari Marlboro.

Het Amerikaanse sigarettenmerk Marlboro maakte in het begin van de jaren zeventig zijn debuut als sponsor in de Formule Eén. Het sigarettenmerk heeft sindsdien verschillende teams ondersteund. Bij de start van de nieuwe eeuw was Williams het eerste team dat afzag van een samenwerking met een sigarettenfabrikant. Ferrari kondigde onlangs ook aan de samenwerking met het Duitse sportmerk Puma verder te zullen zetten.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home