Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, June 14, 2011

Mobiel platform 10 procent online activiteiten The Guardian

De Britse krant The Guardian heeft sinds begin dit jaar 403.388 downloads geregistreerd voor de herziene versie van zijn iPhone-applicatie. Na een gratis proefperiode hebben 67.258 betrokkenen een betalend abonnement genomen op de applicatie. Er wordt opgemerkt dat de applicatie sinds begin dit jaar aan The Guardian een bedrag tussen 201.101 pond en 268.359 pond heeft opgeleverd. De Britse krant wil binnenkort ook een applicatie voor de iPad lanceren.

Begin dit jaar lanceerde The Guardian een betalend model voor zijn iPhone-applicatie. "Sindsdien heeft de applicatie The Guardian meer geld opgeleverd dan de lezers van de gratis website van de krant hebben gegenereerd," merkt het webmagazine PaidContent.org op. "Indien de gebruikers van de betaalde applicatie echter gekozen hadden voor de gedrukte krant, zou een bedrag van 12,1 miljoen pond aan inkomsten zijn gegenereerd."

In de Verenigde Staten werd de applicatie 36.089 keer gedownload. Daar blijft het aanbod echter gratis, ondersteund door reclame. The Guardian hoopt daarmee zijn positie op de Amerikaanse markt te kunnen verstevigen. De krant merkt verder op dat de mobiele trafiek naar The Guardian op dit ogenblik 10 procent van de totale online activiteiten vertegenwoordigt. Vorig jaar vertegenwoordigde het mobiele platform nog 4,5 procent van de totale trafiek naar de website van de Britse krant.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home