Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, June 13, 2011

Jongeren uit etnische minderheden consumeren meer media

In de Verenigde Staten besteden jongeren uit etnische minderheden meer dan een halve dag aan mediaconsumptie. Dat is 4,5 uur meer dan bij blanke Amerikanen. Dat is de conclusie van een onderzoek aan de Northwestern University. De onderzoekers voegen er aan toe dat televisie onder alle jongeren het belangrijkste mediaplatform blijft, maar bij minderheden nemen elektronische gadgets zoals mobiele telefoons en iPods volgens de onderzoekers een steeds groter aandeel in de consumptie van mediacontent. Jongeren uit etnische minderen besteden dertien uur per dag aan mediaconsumptie.

De televisieconsumptie ligt bij etnische minderheden twee uur hoger dan bij blanke jongeren. Bij muziek is er een meerverbruik van één uur. Bij het computergebruik is er een verschil van anderhalf uur en bij videogames is er sprake van een meergebruik tussen dertig en veertig minuten. De onderzoekers voegen er aan toe dat de kloof in het mediagebruik tussen Afro-Amerikanen en blanken het voorbije decennium is verdubbeld. Bij Latino-Amerikanen is er sprake van een verviervoudiging.

Onderzoeksleider Ellen Wartello, professor aan de Northewestern University, stelde dat uit het onderzoek ook moet afgeleid worden dat jongeren steeds meer een sedentaire levensstijl beginnen aan te nemen. "Er moet dan ook gevreesd worden dat een aantal bestaande problemen, zoals obesitas bij kinderen, in de toekomst nog acuter zullen worden," merkt Wartello op. "Er moet dan ook worden aangestuurd op een grotere ouderlijke controle, met inbegrip van het instellen van een tijdslimiet en het opvolgen van de geconsumeerde content.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home