Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, June 16, 2011

Digitale marketeer moet vooral naar opkomende gebruiker kijken

Naarmate de rijkdom van de consument toeneemt, stijgt ook de vroege adoptie van nieuwe digitale apparaten, consumptie van digitale content en het gebruik van mobiele technologieën. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus Digitas en Ipsos Mendelsohn. Maar de onderzoekers merken op dat digitale marketeers vooral aandacht zouden moeten hebben aan de groep die dat rijkdomniveau weliswaar benaderen, maar nog niet helemaal hebben bereikt.

"Er is een duidelijke verschuiving merkbaar in de Amerikaanse rijkdom," aldus Digitas. "Gezinnen met een inkomen van 100.000 dollar tot 199.000 dollar hebben hun extra bestedingskracht verloren en moeten uitsluitend met een inkomen rondkomen. Het grootste gedeelte van deze groep noemt zichzelf dan ook middenklasse. In de plaats daarvan zijn er twee nieuwe categorieën ontstaan. Eerst en vooral is er de echte rijke klasse, met een inkomen van 200.000 dollar tot 1 miljoen dollar. Daarnaast zijn er echter de opkomende rijken."

Het inkomen van die opkomende rijken blijft weliswaar onder de 200.000 dollar, maar deze groep is jonger dan vijfendertig jaar en is intensief actief met digitale media. "Deze groep werkt in carrières die uiteindelijk rijkdom zullen opleveren, zoals financiële en juridische diensten en ingenieurs," merkt Digitas op. "Deze groep beschouwt zichzelf als een opiniemaker, volgt nieuwe trends, houdt van reizen, is geboeid door voeding en restaurants en kopen stijl-iconen van de jongerencultuur, zoals Diesel en Samsung en echte luxemerken zoals Tiffany en St. Ives."

"Bovendien is deze groep een intensief gebruiker van mobiele apparaten, sociale netwerken en blogs en doen beroep op applicaties om restaurants te zoeken, producten aan te bevelen en deals te ontvangen van marketeers," wordt er opgemerkt.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home