Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, June 17, 2011

Balans nodig tussen sociale media en traditionele kanalen

Wereldwijd maakt meer dan de helft van de bedrijven gebruik van sociale media om contact te onderhouden met de consument, maar het succes ligt meestal in de combinatie met traditionele media. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Regus. De onderzoekers voeren daarbij dat 74 procent van de bedrijven toegeven dat hun marketing-campagnes niet succesvol zouden kunnen zijn zonder de consument in de sociale netwerken te engageren, maar 61 procent geeft aan dat een combinatie tussen digitale en traditionele media voor het optimale evenwicht zorgt.

"In de heropleving na de economische crisis, passen de bedrijven steeds meer hun vroegere praktijken aan en kiezen voor meer flexibele, competitieve strategieƫn," merkt Celia Donne, regionaal directeur bij Regus, op. "Daarbij is gebleken dat commerciƫle toepassingen van sociale media bijzonder succesvol kan zijn en bijzonder geschikt zijn voor het snelle tempo van het herstel." Uit het onderzoek is onder meer gebleken dat 40 procent van de bedrijven tot 20 procent van hun marketingbudget aan sociale netwerken besteden.

De onderzoekers voegen er aan toe dat China wereldwijd marktleider is in het gebruik van sociale media om consumenten aan te trekken. Daarbij wordt opgemerkt dat 65 procent van de Chinese bedrijven inmiddels sociale media in zijn campagnes inschakelt. Vorig jaar was dat slechts 44 procent. In India werd een groei van 52 procent naar 61 procent opgetekend. Daarna volgens Nederland en Mexico. In de Verenigde Staten werd een groei van 35 procent naar 43 procent opgetekend. Er wordt wel opgemerkt dat 34 procent van de bedrijven nog altijd geen budget heeft voor sociale netwerking.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home