Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, June 17, 2011

Merkadvocaten wellicht nog belangrijker dan in verleden

Beïnvloeders en merkadvocaten zijn voor marketeers in het tijdperk van de sociale media wellicht nog belangrijker dan in het verleden. Dat is de conclusie van een onderzoek van de bureaus Say Media en ComScore. De onderzoekers merken op dat merken moeten proberen samen te werken met gepassioneerde consumenten. Deze zogenaamde passionate voices zijn volgens de onderzoekers niet alleen merkadvocaten, maar wel echt toegewijde supporters die andere consumenten met hun favoriete merk in contact willen brengen.

"Deze gepassioneerde consumenten situeren zich meestal in de leeftijdscategorie tussen vijfendertig en eenenveertig jaar en verdienen gemiddeld 62.000 dollar per jaar," merken de onderzoekers op. "Deze groep getuigt ook van een grote connectiviteit met vrienden, collega's en familie. Bovendien zijn gepassioneerde consumenten ook early adopters en actief op zoek naar mogelijkheden om anderen te vertellen over hun favoriete merken, producten en diensten."

Uit het onderzoek blijkt dat 83 procent van deze groep vrienden en familie vertellen over hun favoriete producten en merken. Bovendien gebruiken ze een grote reeks sociale instrumenten - sociale netwerken en blogs - om in contact te blijven met hun interesses, maar ook beroep doen op mobiele technologieën, applicaties, email en nieuwsbrieven. De onderzoekers voeren aan dat een grote groep consumenten ook meer vertrouwen heeft in deze invloedrijke groep dan in de traditionele media.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home