Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, June 17, 2011

Retailers moeten diverse verkoopskanalen combineren

Retailers die in het campagnes gebruik maken van een multichannel-benadering om het contact te houden met de consument, worden daarvoor beloond met toegenomen online sales, een verhoogde winst en een gestegen klantentevredenheid. Een grote groep slaagt er echter niet in om optimaal in te spelen op de behoeften van de cliënt. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Demandware. Nog vele retailers vallen volgens de onderzoekers immers terug op traditionele strategieën, maar zouden daarmee een gemakkelijke prooi worden voor slimmere concurrenten.

"Retailers die nog altijd vertrouwen op het traditionele model, gebaseerd op één geselecteerd kanaal en gericht op directe transacties, krijgen het steeds moeilijker om te concurreren in een omgeving waarin bewuste consumenten merkervaringen op verschillende contactplatformen eisen," merken de onderzoekers op. "Hoewel bijna twee derde van de consumenten aangeeft plannen te hebben om met mobiele websites en applicaties aankopen te doen, worden deze platformen slechts door 32 procent van de retailers aangeboden."

Er wordt opgemerkt dat 78 procent van de retailers die omgeschakeld zijn naar een multichannel-benadering gewag maakt van een gestegen online omzet. Bovendien zegt 59 procent de winst opgedreven te hebben. Bovendien maakt 52 procent gewag van een gestegen klanttevredenheid. Ook zegt 20 procent de operationele onkosten teruggedrongen te kunnen hebben, terwijl 18 procent opmerkt dat er minder gebruik gemaakt wordt van het callcenter.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home