Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 05, 2011

Nieuwe televisieplatformen hebben specifieke content nodig

De televisie-sector maakt een chaotische periode door, waarbij de industrie met zowel destructieve als constructieve fenomenen wordt geconfronteerd. Dat is de conclusie van een panelgesprek bij de Amerikaanse Cable & Telecommunications Association for Marketing. De deelnemers stelden daarbij wel dat er een aantal signalen van continuïteit kunnen worden opgemerkt. Volgens hen blijft een boeiende story-stelling cruciaal, ook met de opkomst van nieuwe technologieën en platformen.

"De tablet-computer speelt volgens Conrad Ricketts, executive producer van Extreme Makeover Home Edition, in die ontwikkelingen een cruciale rol," aldus het webmagazine Media News Daily. "Hij verwees daarbij onder meer naar innovatieve applicaties, zoals de mogelijkheid om on-demand programma's op tablets te kunnen bekijken." Anthony Zuiker, auteur van het succesprogramma CSI, waarschuwde echter dat men geen succes mag verwachten van het aanpassen van programma's aan platformen waarvoor ze niet zijn ontworpen.

Volgens Zuiker zal er specifieke content moeten worden gecreëerd voor de nieuwe platformen. Ook Ahmad Ouri, chief marketing officer bij Technicolor, voerde daarbij ook aan dat er een aantal technische barrières zijn voor het omzetten van televisiecontent naar tablets. "Technisch uitstekende televisieprogramma's kunnen bij een omzet naar tablets hun visueel aspect helemaal verliezen," waarschuwde hij. Ook Ouri stelde dat deze nieuwe platformen een eigen, specifieke content nodig hebben.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home