Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, May 04, 2011

Alle mediasectoren worden online televisienetwerken

Het gebruik van video in de nieuwsverslaggeving van online media is het voorbije jaar met één derde gestegen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het videobureau DS Simon Productions. De onderzoekers voegen er aan toe dat inmiddels 85 procent van online media op zijn websites gebruikt maakt van video. Er wordt opgemerkt dat alle online mediacategorieën een groei lieten optekenen, op uitzondering van online televisienetwerken, die constant blijven op 96 procent.

"Het lijkt erop dat nagenoeg alle mediasectoren zich omgevormd hebben tot online televisienetwerken," merkt Douglas Simon, chief executive van DS Simon Productions, op tegenover het webmagazine Online Media Daily. De onderzoekers voegen er aan toe dat 84 procent van de respondenten naast eigen werk ook online videomateriaal van externe heeft gebruikt. Dat betekent een stijging met 3 procent tegenover vorig jaar.

Radiowebsites waren het meest geneigd om beroep te doen op extern materiaal (94 procent), gevolgd door magazines (93 procent), kranten (86 procent) en webmedia (80 procent). Televisie doet het minste beroep op externe toeleveranciers (63 procent). Douglas Simon voert aan dat deze cijfers aantonen dat bedrijven, marketeers en public relations op die trend zouden kunnen inspelen door media relevante videoproducten te bezorgen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home