Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, May 04, 2011

Consument hecht meeste belang aan versheid voeding

Consumenten hechten bij de aankoop van voeding het grootste belang aan de versheid van de producten. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Harris. Daarbij werd vastgesteld dat 89 procent van de Amerikaanse consument aangeeft dat versheid een belangrijke factor is wanneer een aankoopbeslissing voor voeding of drank moet worden genomen. Vezels en gezonde granen volgen met een score van 81 procent op de tweede plaats.

Verder wordt er ook grote aandacht besteed aan het vetgehalte (80 procent) en de omvang van de porties (79 procent). De onderzoekers voegen er aan toe dat 60 procent van de respondenten versheid heel belangrijk vinden. Gezonde granen volgen met een score van 47 procent op de tweede plaats. Bij diëten wordt het meeste aandacht besteed aan proteïnes (83 procent), gevolgd door vetgehaltes en gezonde granen (81 procent) en calorieën (80 procent).

Uit het onderzoek blijkt verder dat 71 procent van de consumenten ook aangeeft dat lokale producten een belangrijke factor vormen bij de aankoopbeslissing. "Dat is de belangrijkste herkomst-factor die door de Amerikaanse consument wordt gehanteerd," merken de onderzoekers op. "Daarnaast vernoemt 65 procent ook milieuvriendelijke verpakkingen, gevolgd door dierenvoeding zonder toevoeging van antibiotica (61 procent)."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home