Aziatische smartphone-markt kent 40 procent groei
De smartphone-sector zal dit jaar in Azië een belangrijke groei kennen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Nielsen. Daarbij wordt opgemerkt dat meer dan 40 procent van de Aziatische consumenten van plan is om dit jaar een smartphone aan te kopen. Er wordt aan toegevoegd dat 24 procent van de Aziaten al een smartphone in bezit heeft. Er wordt aan toegevoegd dat 51 procent van de Indonesische consumenten dit jaar een smartphone willen kopen, gevolgd door Vietnam (46 procent), Maleisië (45 procent), de Filipijnen (40 procent) en Singapore (39 procent).
In Singapore ligt de penetratie van smartphones op dit ogenblik het hoogst. Er wordt aan toegevoegd dat 27 procent van de ondervraagden aangeeft volgend jaar waarschijnlijk of zeker geen smartphone te zullen kopen. Dat niveau ligt het hoogste in Vietnam (32 procent), gevolgd door Singapore en Filipijnen (30 procent) en Indonesië (20 procent). Er wordt aan toegevoegd dat in de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vijfendertig jaar 50 procent van de mannen een smartphone willen kopen, tegenover 41 procent voor de vrouwen.
De onderzoekers merken dat de groei van de mobiele markt zal worden gedragen door meer gesofisticeerde markten zoals Singapore, terwijl groeimarkten zoals Vietnam een langzamere evolutie zullen kennen. Nielsen stelt verder dat 58 procent van de ondervraagden de voorkeur geeft aan Nokia, dat onder meer marktleider is in Indonesië, Maleisië, de Filipijnen, Thailand en Vietnam. Apple, dat marktleider is in Singapore, staat op de tweede plaats met een aandeel van 37 procent, gevolgd door Blackberry (20 procent), Microsoft (18 procent) en Android (16 procent).
In Singapore ligt de penetratie van smartphones op dit ogenblik het hoogst. Er wordt aan toegevoegd dat 27 procent van de ondervraagden aangeeft volgend jaar waarschijnlijk of zeker geen smartphone te zullen kopen. Dat niveau ligt het hoogste in Vietnam (32 procent), gevolgd door Singapore en Filipijnen (30 procent) en Indonesië (20 procent). Er wordt aan toegevoegd dat in de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vijfendertig jaar 50 procent van de mannen een smartphone willen kopen, tegenover 41 procent voor de vrouwen.
De onderzoekers merken dat de groei van de mobiele markt zal worden gedragen door meer gesofisticeerde markten zoals Singapore, terwijl groeimarkten zoals Vietnam een langzamere evolutie zullen kennen. Nielsen stelt verder dat 58 procent van de ondervraagden de voorkeur geeft aan Nokia, dat onder meer marktleider is in Indonesië, Maleisië, de Filipijnen, Thailand en Vietnam. Apple, dat marktleider is in Singapore, staat op de tweede plaats met een aandeel van 37 procent, gevolgd door Blackberry (20 procent), Microsoft (18 procent) en Android (16 procent).
Labels: Azië, smartphone
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home