Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 26, 2011

Zakelijke tablet-markt compleet gedomineerd door iPad

In de zakelijke tabletmarkt wordt resoluut gekozen voor de iPad van Apple. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau iPass. De onderzoekers stelden vast dat 75 procent van de wereldwijde mobiele werkers een iPad of iPad2 in bezit heeft. Er wordt aan toegevoegd dat 63 procent van die groep met een originele iPad werkt. De Blackberry Playbook volgt op een tweede plaats met een marktaandeel van amper 6,4 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 44 procent van de respondenten aangeeft binnen de zes maanden wellicht een iPad2 te zullen kopen. Daarmee zou het toestel zijn marktaandeel tegenover het huidige niveau verviervoudigen. De marktpenetratie van de originele iPad zou daarentegen meer dan halveren tot 27 procent. Daardoor zal het totale marktaandeel van de Apple-tablet een lichte terugval tot 71 procent kennen. De Blackberry Playbook zou een lichte stijging kennen tot 6,7 procent.

De onderzoekers voegen er aan toe dat 27 procent van de mobiele werkers de iPad van hun werkgever hebben gekregen. Er wordt aan toegevoegd dat 87 procent van de mobiele werkers hun tablet minstens gedeeltelijk voor werkgerelateerde activiteiten gebruiken. Ongeveer 32 procent zegt de tablet meestal te gebruiken voor persoonlijke activiteiten, maar er ook een aantal opdrachten voor het werk mee uit te voeren. Een groep van 5 procent zegt de tablet uitsluitend voor professionele opdrachten te gebruiken.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home