Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, May 26, 2011

Mobiel bankieren wordt steeds meer de norm

Mobiele handel en bankactiviteiten met de smartphone zullen de volgende jaren een belangrijke groei kennen. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van het bureau Monitise en de Future Foundation. Daarbij wordt opgemerkt dat op dit ogenblik al 10 procent van de Britse consumenten hun budgetten mobiel beheren. Dat is een verdubbeling op twee jaar tijd. De onderzoekers verwachten dat dit cijfer op enkele jaren tijd tot minstens 50 procent zal stijgen, dankzij de verbeterde mobiele netwerken, smartphones en de toenemende populariteit van applicaties.

De onderzoekers merken op dat ook de groei van zogenaamde near field communications een belangrijke bijdragen zal leveren, net zoals een brede waaier van nieuwe diensten op het gebied van shopping, transport, ticketing en entertainment. Er wordt aan toegevoegd dat de eerdere gebruikers van mobiele bankdiensten hun activiteiten met 57 procent hebben opgedreven. Bovendien zegt 68 procent van de betrokkenen dat mobiele betaaltechnologieën gebruiksvriendelijker zijn dan op het klassieke internet.

Uit het onderzoek blijkt dat deze early adopters ook geneigd zijn om frequenter met hun bank in contact te treden dan de gemiddelde klant, waarbij mobiele telefoons verantwoordelijk zijn voor de toename van het aantal contacten, ten nadele van het bezoek aan bankfilialen en contact met het callcenter. Alastair Lukies, chief executive van Monitise, merkt op dat de consument mobiele bankactiviteiten niet langer meer als een interessante optie, maar als een norm bestempelen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home