Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, April 13, 2011

Online shoppen bespaart Britse consument 6.000 mijl per jaar

Rekening houdend met het feit dat één op drie Britse consumenten de voorkeur zou geven aan online shopping boven een fysiek winkelbezoek, zouden er per klant jaarlijks meer dan 6.000 mijl verplaatsingen kunnen worden bespaard. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Britse Payments Council, de organisatie die de Britse betaalsystemen beheert. Opgemerkt wordt dat de promotie van online shoppen dan ook een belangrijke impact kan hebben op het milieu en de uitstoot van broeikasgassen.

Uit het onderzoek van de Payments Council blijkt dat 32 procent van de Britse consumenten een voorkeur zou geven aan online shopping indien ze de keuze zouden krijgen. De populariteit ligt het hoogste bij twintigers, waar 45 procent zegt liever online te shoppen dan een fysiek winkelbezoek te moeten doen. Bij zeventig-plussers ligt dat niveau het laagste, maar ook daar zegt 20 procent een voorkeur te hebben voor online shopping. Dat is volgens de onderzoekers een overtuigende minderheid, aangezien deze groep als een technofobe generatie wordt bestempeld.

Naast financiële voordelen, biedt online shoppen volgens Payments Council de consument ook tijdgewin en comfort. "Indien de consument geen enkele aankoop online zou doen, zou hij jaarlijks 6.111 mijl afleggen om aankopen te doen," stipt Payments Council aan. "Dat is zes keer de lengte van Engeland. De toename van het internetgebruik en de moderne betaalmogelijkheden bieden de consument een grotere keuze, toegankelijkheid en gebruiksgemak."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home