Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, April 13, 2011

Fairtrade heeft nog veel groeimogelijkheden op Amerikaanse markt

De Noord-Amerikaanse voedingsindustrie heeft tot nu toe de groeimogelijkheden van de fairtrade-markt nauwelijks aangeboord. De sector mag nog voor een relatief grote periode dan ook rekenen op een dubbelcijferige groei. Dat zegt de certificerings-organisatie Fair Trade. Het voorbije werd in de Verenigde Staten voor fairtrade-huishoudproducten een toename met 24 procent opgetekend en volgens Fair Trade zal dat groeitempo minstens nog twee tot drie jaar kunnen worden aangehouden.

"Men mag niet vergeten dat er vanuit een bijzonder lage basis wordt vertrokken, terwijl er tegelijkerheid heel wat initiatieven rond fairtrade worden opgezet," merkt Cate Baril, director business development bij de Amerikaanse divisie van Fair Trade, op tegenover het webmagazine Foodnavigator.com. "Daaruit mag afgeleid worden dat er nog belangrijke groeimogelijkheden zijn, rekening met de potentiƫle waaier aan ingrediƫnten die vanuit ontwikkelingslanden kunnen worden aangeboden."

Cate Baril merkt dan ook op dat een hele reeks nieuwe gecertificeerde producten dit jaar op de markt zullen worden gebracht. "Onder meer wordt er gekeken naar kokos-producten en bananen, waardoor een hele reeks gecertificeerde babyvoeding, yoghurt, snoep en roomijs binnenkort tot de mogelijkheden zouden kunnen behoren," voert Baril aan. Er wordt wel aan toegevoegd dat het publiek nog steeds sceptisch staat tegenover het engagement van de grote merken ten opzichte van fairtrade-producten.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home